revenire la pagina anterioară...

21421    18    1

Mic atelier de croitorie

[15/01/2015]

A.  Afacere: Mic atelier de croitorie

B.  Investitie estimativa: minim 37.000 RON (aprox. 8.200 EURO)

C.  Concept
Un mic atelier de croitorie si confectionare de articole de imbrăcăminte, in prezent, are oportunităti semnificative, tinand cont de cererile existente pe piata din partea tărilor din Europa de Vest. Totodată un atelier mic este mai usor de organizat, iar dacă este amplasat in mediul rural poate functiona cu costuri mai reduse decat cele existente similar din  mediul urban. Tinand cont de faptul că multe persoane fac naveta in orase pentru a lucra in industria usoară putem enuntă că fortă de muncă calificată există in aproape toate localitătile rurale.
In cazul in care capitalul disponibil pentru demararea afacerii este mic, pentru inceput atelierul trebuie să se adreseze pietii locale si regionale.

D.  Prezentare afacere
Infiintarea unui atelier pentru productia de confectii presupune existenta unor spatii adecvate, a unor echipamente si scule specifice, a unor mijloace de transport si existenta cunostintelor tehnice necesare desfasurării unei astfel de activităti.

In ceea ce priveste spatiile necesare, in primul rand este necesară existenta unui spatiu de productie propriu-zisă, apoi a unui spatiu pentru depozitarea materiilor prime, si a produselor finite si a unui spatiu de prezentare si vanzare (atunci cand se face vanzare en-detail). Cand afacerea este foarte mică unele din spatiile enumerate pot fi comasate, dar pe măsură ce afacerea se dezvoltă se recomandă crearea unor spatii distincte pentru fiecare fază, conform celor prezentate anterior. Mai mult decat atat, in cazul in care afacerea ia amploare, pentru activitatea de productie propriu-zisă trebuie create spatii suplimentare.
In mod evident spatiile trebuie să fie racordate la reteaua de curent electric, la un sistem de alimentare cu apa si canalizare.

Mijloace de transport: pentru buna desfăsurare a unei astfel de afaceri este recomandat ca firma să detină un mijloc de transport (minim un autoturism dar credem ca e preferabil să existe minim o autoutilitară).

Produsele realizate
Un atelier de croitorie realizează diferite articole de imbrăcăminte si alte produse din materiale textile la comandă sau in serie mică. O altă oportunitate pentru micile ateliere o reprezintă realizarea anumitor produse sau părti ale acestora pentru firme mari cu activitate in acest domeniu.
Legat de produsele realizate, strategiile posibile sunt variate, existand ateliere care se specializează in productia de confectii pentru femei, altele in productia de confectii pentru bărbati, altele in productia de confectii pentru copii, precum si ateliere de confectii care realizează produse pentru orice tip de consumator.
In cazul in care proprietarul afacerii doreste să isi vandă marfa en-detail prin magazinele proprii noi recomandăm orientarea către o singură grupă de produse (ex: confectii de dama). Este destul de greu pentru un atelier mic să isi organizeze productia astfel incat să realizeze produse la preturi competitive pentru toate categoriile de consumatori.

Livrarea produselor
Este posibil ca pentru anumite produse clientii să se prezinte la sediul firmei pentru a ridica produsele comandate, insă in cazul clientilor persoane juridice de regulă este necesar livrarea produselor să se facă la sediul clientului.
In cazul in care firma comercializează produsele realizate en-detail, prin intermediul unui magazin sau mai multor magazine proprii marfa va fi livrată direct clientilor, in aceste magazine.

Aspecte cheie
Sunt necesare cunostinte de croitore / confectioner de imbrăcăminte.

Cheia succesului
In cazul in care se realizează produse pentru alte firme, intr-o astfel de afacere calitatea si punctualitatea sunt elemente de bază pentru a avea succes. Clientii vor fi multumiti dacă produsele pe care le-au comandat corespund cerintelor si dacă acestea sunt livrate la timp.
In cazul in care se firma produce modele proprii pentru magazinele proprii, pe langă calitatea produselor aspectul este un factor la fel de important. Fără un designer bun si un specialist in croi sansele de a penetra pe piată sunt foarte mici.

 

E. Piata

Potentialii clienti
-  firme cu activitate de confectionare imbrăcăminte, care realizeaza productia prin subcontractarea anumitor faze sau loturi ( de obicei firme care lucreaza pentru export)
-  firme si institutii publice
-  comercianti  (in cazul productiei de serie mică)
- persoane fizice

Concurenta
-   firme cu profil similar

 

F. Materii prime si Furnizori

Potentialii furnizori
- producători si distribuitori de materiale textile
- distribuitori de accesorii ( nasturi, fermoare, ată, butoane, etc.)
- distribuitori de piese de schimb pentru masini
- producători / distribuitorii de utilităti ( apă, canalizare, energie electrică, internet, colectare deseuri)

Materii prime si consumabile
- stofe
- materiale sintetice
- panză
- vatelină
- accesorii
- ace, ată, etc

 

G. Personal (De cati angajati am nevoie?)
Teoretic 3 angajati sunt de ajuns la demararea afacerii. Unul dintre cei 3 angajati va fi chiar proprietarul afacerii.
In cazul in care de la inceput se intentionează subcontractarea unor semifabricate sau lucrul in lohn, firma ar trebui să aibă minim 10 angajati in etapa initială.
Ulterior, in functie de evolutia vanzărilor numărul de angajati poate fi crescut si diversificat (personal productiv, personal de vanzare si personal administrativ).

 

H. Cerinte legale (Forma juridica, Cod CAEN, Autorizatii functionare)     

Forma juridica
a. Societate cu răspundere limitată: SRL
b. Intreprindere individuală: II
c. Intreprindere familială: IF
d. Persoana fizică autorizată: PFA
e. Alte forme juridice: (SNC, SCA, SCSA)

Coduri CAEN:
141 Fabricarea articolelor de imbrăcăminte, cu exceptia articolelor din blană
  1412 Fabricarea de articole de imbrăcăminte pentru lucru
  1413 Fabricarea altor articole de imbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp)
  1414 Fabricarea de articole de lenjerie de corp
  1419 Fabricarea altor articole de imbrăcăminte si accesorii n.c.a.

Autorizatii necesare
Autorizatie de functionare eliberata de Primaria localitatii in care se desfasoara activitatea, Autorizatie de mediu, Autorizare din punct de vedere al protectiei muncii, Autorizatie PSI.
Chiar dacă codurile CAEN mentionate mai sus apar in Actul Constitutiv va trebui să obtineti de la Oficiul Registrului Comertului un Certificat Constatator cu activitătile pe care le veti desfăsura.

 

I. Spatii, echipamente, dotari

Spatiul necesar demararii afacerii
- spatiu de productie – minim 30 mp
- spatiu depozitare materii prime si produse finite – minim 15 mp.
- spatiu de prezentare/relatii cu clientii – minim 15 mp.
- vestiar, baie – minim 5 mp.
Recomandarea noastră este pentru un spatiu cu o suprafată de minim 70 mp.

Amplasament spatiu
Atelierul trebuie amplasat intr-un spatiu in apropierea căruia pot parca cu usurintă mijloacele de transport. Dacă firma realizează produse pentru alte firme nu e necesar ca atelierul să fie amplasat intr-o zonă de vad comercial si astfel chiria va fi mai modestă.
In cazul in care proprietarul afacerii doreste să isi vandă produsele en-detail, direct consumatorilor este necesară infiintarea unui magazin, iar acesta trebuie amplasat intr-o zonă cu vad comercial bun. In acest caz pentru optimizarea cheltuielor recomandăm, dacă e posibil, ca atelierul de productie propriu zis să fie amplasat in aceeasi clădire cu magazinul de desfacere.

Echipamente/dotări necesare
- raft depozitare materii prime si produse finite
- echipamente de birotica: casa de marcat, computer, imprimanta, telefon
- mijloc de transport
- masă de croit
- masină de croit cu disc
- masină de surfilat cu 3 fire
- masină de cusut simplă cu masă de lucru –  2 bucăti
- masă si fier de călcat
- masină de cusut zig-zag

J. Investitie necesară pornirii afacerii

a. Varianta in care firma functionează intr-un spatiu inchiriat si se achizitionează echipamente second hand:
- masină de surfilat cu 3 fire: 420 EURO
- masină de cusut simplă - 2 bucăti: 520 EURO
- masină de cusut zig-zag: 300 EURO
- obiecte de inventar ( fier de călcat, foarfecă, etc.): 300 EURO
- reclamă exterioară firmă: 150 – 350 EURO
- mobilier (inclusiv rafturi pentru depozitare, mese, scaune): 500 - 1200 EURO
- casă de marcat: 100 - 250 EURO
- computer si imprimantă: 450 - 750 EURO
- telefon/fax: 60 – 100 EURO
- mijloc de transport (second-hand): 4500 EURO
- acoperirea chiriilor, utilitătilor si a salariilor pentru prima lună de activitate: 900 EURO

 

Propunem achizitionarea de echipamente second-hand, care pot fi obtinute la preturi de cca. 50% din pretul celor noi, de la societatile comerciale mari care activeaza in domeniu la o capacitate mai mică decat in trecut.

NOTA: preturile de mai sus sunt orientative. Pe piată există o mare varietate de oferte de echipamente, preturile variind de la un producător la altul.

 

 

In cazul in care credeti că acestă afacere vi s-ar potrivi pentru a avea sanse de succes trebuie să vă faceti un plan foarte detaliat al afacerii, adaptat conditiilor existente in localitatea in care doriti să demarati afacerea si trebuie să fiti convins că vă veti implica 100% in această afacere !

 

 

© RuralOnline



Trimite acest articol unui prieten: e-mail: numele dvs: