revenire la pagina anterioară...

3126    2    0

Champing

[26/10/2015]

A.  Afacere:  Champing

 

B.  Investitie estimativa minima: 97.900 lei (cca. 22.000 Euro)

 

C.  Concept
Infiintarea unui champing este una dintre cele mai banale idei de afaceri. Afacerea are un caracter sezonier si poate aduce castiguri bunicele în zonele rurale cu potential turistic ridicat. Când ne referim la “potential turistic ridicat” nu ne referim doar la acele localitati  rurale în care se poate vizita ceva (ca de exemplu Cimitirul Vesel din Sapânta sau Moigrad, unde se afla ruinele castrului roman Porolissum, cel mai important centru militar si civil din nord-vestul Daciei Romane), ci si la ceea ce se poate vizita în împrejurimile unei localitati. Niste exemple foarte bune ar purea fi Maramuresul, Bucovina, Valea Prahovei, Muntii Parang, Muntii Apuseni si multe alte zone, în special montane, unde turistii vin în primul rand pentru a admira frumusetile naturii si a face drumetii.
Multa lume nu acorda prea multa atentie acestei forme de turism deoarece dupa 1990 ne-am dezobisnuit sa practicam aceasta forma de turism. Odata cu trecerea de la socialism la capitalism romani s-au orientat catre cazarea în hoteluri si în pensiuni, dar dupa cum probabil ati observat multi tineri din vestul europei calatoresc cu cortul în spinare, iar familiile de vârsta a doua cu acele masini-rulota, care sunt adevarate case pe roti.
Este foarte adevarat ca la ora actuala principalii clienti ai champing-urilor, cu exceptia celor de pe litoral, sunt turistii straini, si cum în ultimii ani numarul de turisti nu a fost prea mare nici veniturile obtinute dintr-o astfel de activitate nu au fost prea mari. Important este însa trendul crescator al înnoptarilor strainilor în Romania. Dupa multi ani în care vestul nu a acordat prea multa atentie frumusetilor Romaniei lucrurile încep sa se schimbe.

Infiintarea unui champing nu este genul de afacere din care sa te îmbogatesti, dar este o afacere care poate fi demarata cu investitii mici si care, combinata cu alte servicii din sfera turismului, poate conduce în timp la transformarea dintr-o mica afacere într-una mare.

 

D.  Prezentare afacere
Asa cum spuneam mai devreme este o afacere simpla. Daca ai teren într-o zona cu potential turistic ridicat nu trebuie decât sa faci o împrejmuire, câteva alei pietruite prin care sa delimitezi zonele pentru corturi, o platforma împietruita pentru parcarea rulotelor, sa construiesti un grup sanitar si te poti lansa în afaceri. Daca ai norocul sa fii în apropierea retelei de curent electric poti demara afacerea cu bani putini.

Amplasamentul afacerii
In aceasta afacere nu conteaza foarte mult zona dintr-o anumita localitate unde este amplasat champingul (în sensul de a fi amplasat într-o zona mai centrala sau una marginasa), ceea ce conteaza cel mai mult fiind zona înconjuratoare. Champingul trebuie amplasat într-o zona pentru cei pasionati de ecoturism, turismul de aventura, turismul sportiv sau turismul cultural.
Pentru demararea afacerii este suficient un teren cu o suprafata de 20 de ari.

Servicii oferite
Ceea ce se ofera este spatiul de campare. In plus se va pune la dispozitia turistilor un grup sanitar si li se va oferi acces la reteaua de curent electric.
Pentru cresterea atractivitatii champingului se pot amplasa si bancute si se pot crea zone special amenajate pentru prepararea hranei.

Aspecte cheie
- cunoasterea uneia sau mai multor limbi de circulatie internationala: piata potentiala este formata deocamdata in special din turisti straini, iar pentru a îi putea atrage si a îi face sa recomande locatia si altor prieteni care intentioneaza sa viziteze Romania trebuie sa poti comunica cu ei
- cunostinte de utilizare a calculatorului si de promovare online: cea mai buna modalitate de a îi atrage pe turistii straini este internetul. Este recomandat sa faci un site prin care sa promovezi champingul si oportunitatile turistice ale zonei, iar pentru ca acest site sa fie si gasit de potentialii clienti trebuie sa te ocupi si de partea de promovare

 

E.  Piata
Piata este in general formata din persoane pasionate de turismul verde, turismul de aventura (cei care cauta senzatii noi si care cauta spatii putin utilizate din punct de vedere turistic), turismul sportiv (hang gliding, mountain biking, trekking, river-rafting,  motocross, zbor cu parapanta, tir cu arcuri, etc.) precum si cele pasionate de turismul cultural.
Potentialii clienti
-  turisti straini
-  turisti romani

Concurenta
- pensiuni agroturistice
- alte champinguri din zona

 

F. Materii prime (sau servicii) si Furnizori
- furnizori de utilitati: Electrica, companial locala de salubrizare
- furnizori de lemne de foc: Romsilva sau furnizori privati

 

G. Personal
Afacerea poate fi demarata cu o singura persoana, angajat sezonier, care se va ocupa de intretinerea spatiului. Proprietarul afacerii se va ocupa de atragerea clientilor, facturarea serviciilor si incasarea banilor.
Pentru contabilitate se poate apela la serviciile unei firme specializate.

 

H. Cerinte legale (Forma juridica, Cod CAEN, Autorizatii functionare)
Forma juridica
a. Societate cu raspundere limitata SRL
b. Intreprindere individuala II
c. Intreprindere familiala IF
d. Persoana fizica autorizata PFA
e. Alte forme juridice (SNC, SCA, SCSA)

Cod CAEN principal:
5530 Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere
Coduri CAEN secundare (optionale):
5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similar
5520 - Facilități de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată
5590 Alte servicii de cazare
5610 Restaurante
5630 Baruri si alte activitati de servire a bauturilor

Autorizatii necesare
Autorizatie de functionare eliberata de Primaria localitatii in care se desfasoara activitatea, Autorizare sanitara si sanitar - veterinara, autorizatie de mediu, autorizatie PSI, Certificat de clasificare a structurilor de primire turistice, documentatie la zi privind protectia muncii.

Alte cerinte legale specifice domeniului:
Nu uitati ca potrivit legilor in vigoare operatorul economic proprietar si/sau administrator de structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare și/sau alimentație publică are următoarele obligaţii:
- să asigure buna întretinere si functionalitate a dotărilor pe toată perioada de functionare inclusiv prin amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a zonelor de agrement, terenurilor ambientale si altor dotări exterioare (anexe) aflate în administrare, proprietate, concesiune, închiriere, sau alt drept de folosință, după caz, acestea făcând parte intergrantă a structurii de primire turistică;
- să afişeze la receptie sau în holul de primire – după caz, tarifele maximale de recepție practicate, stabilite pentru structura de primire turistică de cazare.
- să asigure în permanentă apă caldă si rece la grupurile sanitare din cadrul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare si alimentatie publica;
- să asigure conditiile necesare astfel încât turistii să nu fie deranjati de zgomotele produse de instalatiile tehnice sau alti factori de poluare;
- să expună la loc vizibil: denumirea, tipul si însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice;
- să expună vizibil si în mod lizibil, în spatiul de la intrare, certificatul de clasificare si fisa anexă a acestuia sau autorizatia provizorie de functionare, în copie, numărul de telefon ”TEL VERDE - 0800868282”;
- să păstreze în permanenţă, în original, în structura de primire turistică în cauză, autorizația provizorie de funcționare sau certificatul de clasificare si fisa anexă a acestuia;
- să asigure păstrarea ordinii, liniştii publice, moralitătii si să respecte normele legale în vigoare privind siguranţa si securitatea turistilor;

ATENTIE: Obtinerea autorizatiei provizorii de funcționare sau a certificatului de clasificare, nu exonerează operatorul economic de respectarea prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările si completările ulterioare, respectiv, de obţinerea autorizariilor: sanitară, sanitar-veterinară, de securitate la incendiu, mediu si protecţia muncii, după caz.

 

I. Spatii, echipamente, dotari

Spatii si constructii necesare
- teren cu suprafata de cca. 20 ari
- grup sanitar barbati
- grup sanitari femei
- zone pentru prepararea mancarii protejate impotriva incendiilor
- gard
- platforma impietruita pentru pacarea rulotelor
- fosa septica sau racord la reteaua de canalizare a localitatii

Echipamente/dotari necesare (minime)
- computer, imprimanta
- casa de marcat
- racord la reteaua de energie elctrica
- foraj pentru alimentarea cu apa sau racord la reteaua de apa a localitatii

 

J. Investitie necesara pornirii afacerii
In cazul in care aveti un teren pe care se poate realiza investitia va trebui sa investiti pentru:
- cladire grupuri sanitare: 10.000 Euro
- gard: 5.000 Euro
- racord la reteaua de energie electrica: 3.000 Euro
- foraj apa/fantana: 2.500 Euro
- computer, imprimanta si casa de marcat: 1.000 Euro
- site web: 500 Euro

Total: 22.000 Euro

 

Nota: preturile sunt estimative. La grupul sanitar ele pot varia destul de mult in functie de calitatea finisajelor, iar la racordurile la utilitati in functie de departarea fata de retelele existente.

 

IMPORTANT: în cazul în care credeti că aceasta afacere vi s-ar potrivi, pentru a avea sanse de succes trebuie să vă faceti un plan foarte detaliat al afacerii, adaptat la zona in care doriti să demarati afacerea, si trebuie să fiti convins că vă veti implica 100% in aceasta afacere !

  

 

 

© Echipa RuralOnline

 

 



Trimite acest articol unui prieten: e-mail: numele dvs: