revenire la pagina anterioară...

4287    4    0

Cabinet de contabilitate

[24/09/2015]

A.  Afacere:  Cabinet de contabilitate in mediul rural

B.  Investitie estimativa minima: minim 15.100 lei (cca. 3.400 Euro)

C.  Concept
Daca ati terminat un liceu economic si ati obtinut o diploma care atesta ca sunteti specializat în contabilitate sau daca aveti studii superioare în domeniul economic una dintre afacerile pe care le-ati putea demara ar fi un cabinet de contabilitate.
Potrivit legii contabilitatii (legea nr. 82/1991) societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.
Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente sunt obligati si ei sa organizeze si sa conduca evidenta contabila în partida simpla, cu respectarea reglementarilor în vigoare privind evidenta contabila. Legea nu îi obliga pe cei care obtin venituri din activitati independente sa apeleze la serviciile unui contabil autorizat, dar de cele mai multe ori acestea prefera sa apeleze la serviciile unui contabil deoarece nu au cunostintele necesare pentru a-si completa registrele cerute prin lege.

Chiar daca în mediul rural numarul de agenti economici este mult mai mic decat în mediul urban numarul acestora nu este de neglijat. Deoarece numarul de firme de contabilitate sau „cabinete de contabilitate” în mediul rural este extrem de mic (iar în unele comune nu exista deloc), de cele mai multe ori, agentii economici din mediul rural apeleaza la serviciile cabinetelor din orase.
Avantajele înfiintarii unei astfel de firme în mediul rural sunt evidente. Serviciile oferite satisfac nevoile conducatorilor unor societati comerciale dar si persoanelor din mediul rural care si-au înfiintat o „persoana fizica autorizata”, „intreprindere individuala” sau „intreprindere familiala”, si care sunt obligati sa tina niste evidente contabile (în simpla sau dubla partida de la caz la caz). Pe langa faptul ca sunt obligati sa tina aceste evidente contabile ei trebuie sa se deplaseze în orasele apropiate pentru depunerea de documente / declaratii, si de multe ori ar prefera ca altcineva sa faca aceste lucruri în locul lor. Oferirea acestor servicii în localitatea unde se afla sediul firmei reprezinta un avantaj semnificativ.
Sunt multe firme care au nevoie de un contabil, mai ales daca acesta este ceva mai ieftin decat cei din marile orase si isi face bine treaba. In mod evident, daca managerii firmelor din mediul rural vor fi multumiti de serviciile pe care le oferiti, vor prefera sa apeleze la serviciile dvs. si nu ale unei firme care isi desfasoara activitatea în alta localitate.

D.  Prezentare afacere
Pentru a demara o astfel de mini afacere este necesar un laptop  care sa aiba instalate programe speciale de contabilitate, o imprimanta, cunostinte solide de contabilitate, si multa ambitie. In prima etapa se poate lucra de acasa, dar daca va doriti mai multi clienti ar trebui amenajat un spatiu corespunzator activitatii, respectiv un birou suficient de mare pentru realizarea activitatii de contabilitate si discutiilor cu clientii. Spatiul trebuie sa fie racordat la curent electric, sa aiba acces la internet, iar în incinta biroului trebui sa existe si un grup sanitar.
Se recomanda amenajarea cabinetului de contabilitate într-un spatiu (fie ca e vorba de un spatiu închiriat sau este spatiu aflat in proprietatea intreprinzatorului) amplasat într-o zona usor accesibila cu masina.
Initial biroul se va dota numai pentru activitatea desfasurata de un contabil, iar pe viitor poate fi extinsa afacerea in functie de cererea clientilor, cu mai multe locuri de munca pentru contabilitate si/sau oferire de alte servicii respectiv audit financiar, consultanta fiscala.
Spatiul vizat, în functie de conditiile initiale, poate necesita montare gresie / parchet / mocheta, sistem de incalzire proprie. Dupa care se va mobila cu un birou, masa pentru discutii, scaune si se va dota cu echipamente si programe informatice, precum si periferice, de preferat o multifunctionala ( cu functii de scanare, imprimare, copiere, fax).
Aspecte cheie: obtinerea vizei de contabil autorizat sau expert contabil de la CECCAR. Mentionam ca deschiderea unui cabinet se poate realiza de un expert contabil sau de un contabil autorizat, însa pentru desfasurarea acestei activitati în cadrul unui SRL proprietarul trebuie sa fie expert contabil.
Atentie: activitatea de audit financiar si consultanta fiscala poate fi prestata numai de cei care au autorizatie /viza de la Camera Auditorilor Financiari - CAFR, respectiv Camera Consultantilor Fiscali - CCF.

E. Piata

a.  Potentialii clienti

  • Firme (infiintate în baza legii 21/1990) si persoanele fizice care realizeaza activitati independente (infiintate in baza OG 44/2008) cu sediul/domicilul în localitatea rurala respectiva sau din localitatile invecinate.
  • Persoane care au mai multe surse de venituri, si care trebuie sa depuna anual declaratii de impozit pe venit

b.  Concurenta
Concurenta pe piata este moderata, si în multe localitati rurale nu exista concurenta locala.

F. Materii prime (marfuri) si Furnizori
- prestatori de servicii in domeniul tehnicii de calcul
- furnizori de aplicatii software cu caracter legislativ
- comercianti de produse de papetarie, tonere, birotica.
- RENEL, EonGaz, Romsilva (furnizori de curent, gaz, lemne de foc)

G. Personal
Afacerea poate fi demarata de o persoana autorizata de CECCAR sau un economist, urmand pe masura dezvoltarii afacerii sa angajeze si alte persoane.

H. Cerinte legale (Forma juridica, Cod CAEN, Autorizatii functionare)
Forma juridica
a. Societate cu raspundere limitata SRL          
b. Cabinet Contabil autorizat-liber profesionist / Persoana fizica autorizata PFA
Potrivit prevederilor OUG nr. 37/2011 economistii pot sa isi deschida PFA-uri cu obiect de activitate "contabilitate", fara a fi membri ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania(CECCAR)

Coduri CAEN:
6920 Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal
Autorizatii necesare
Autorizatie de functionare eliberata de Primaria localitatii în care se desfasoara activitatea, autorizatie PSI, documentatie la zi privind protectia muncii.
Pentru expertii contabili carnetul de expert trebuie vizat anual.

I. Spatii, echipamente, dotari
Cladiri, echipamente/dotari necesare
- birou, minim 20 mp
- set mobilier (birou, scaun ergonomic, dulap / mobilier stocare documente)
- masa si 4 scaune (pentru discutii)
- calculator
- program de contabilitate
- imprimanta (multifunctionala)
- telefon/fax
- mochete, perdele

J.  Detalii investitie necesara pornirii afacerii
- amenajare spatiu (daca este necesar) : 4.000-7.000 lei
- set mobilier (birou, scaun ergonomic, mobilier stocare documente) : 1.500-2.500 lei
- masa si 4 scaune vizitator: 500-750 lei
- calculator, monitor, periferice, sistem de operare, antivirus : 4.000 -5.500 lei
- soft de contabilitate: 4.500-10.000 lei, (dar exista pe net si variante pe gratis, care la inceputul - activitatii pot fi suficiente)
- multifunctionala:  600-900 lei

Total (varianta minimala): 15.100 lei

 

NOTA: în cazul în care credeti ca acesta afacere vi s-ar potrivi pentru a avea sanse de succes trebuie sa va faceti un plan foarte detaliat al afacerii, adaptat conditiilor existente in localitatea în care doriti sa demarati afacerea si trebuie sa fiti convins ca va veti implica 100% în aceasta afacere !

 

 

© RuralOnline

 



Trimite acest articol unui prieten: e-mail: numele dvs: