revenire la pagina anterioară...

1007    0    0

Programele selectate pentru promovarea produselor agricole in UE si în tari terte vor fi transmise Comisiei pana pe 15 iunie

[28/04/2014]

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe depuse de organizațiile profesionale și interprofesionale reprezentative interesate de promovarea produselor agroalimentare pe piața Uniunii Europene și în țări terțe, iar până pe data de 15 iunie 2014, acestea vor fi transmise Comisiei Europene pentru evaluare și selecție în vederea cofinanțării. 

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul MADR, organizațiile profesionale și interprofesionale interesate trebuiau să transmită Ministerului Agriculturii propunerile de programe până la data 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel național vor fi înaintate Comisiei Europene până la data de 15 iunie 2014 spre evaluare și selecție finală. Comisia va anunța lista cu programele reținute pentru finanțare până cel târziu la 15 noiembrie 2014.

Pentru aceste programe de informare și promovare a produselor agricole, contribuția UE nu va depăși 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizațiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finanțarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. În cazul programelor cu o durată de doi sau trei ani, contribuția pe fiecare an de punere în aplicare nu poate depăși plafonul respectiv, iar pentru acțiunile de promovare a fructelor și legumelor destinate copiilor în instituțiile școlare din țările UE, contribuția financiară a UE este de 60% din costurile eligibile ale programelor de informare și promovare.

Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piața internă și în țări terțe, bugetul național susține diferența de 30% din valoarea programelor, iar MADR are prevăzută pentru acest an o sumă de 500.000 de euro. Sectoarele și produsele eligibile la cofinanțare din bugetul național pe piața UE sunt fructele și legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată cu 120.000 de euro și produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro.

Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, ulei de măsline și măsline de consum, vinuri cu denumire de origine protejată sau indicație geografică protejată, plante vii și produse de horticultură, băuturi spirtoase cu indicație geografică protejată, fructe și legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologică, produse procesate pe baza de cereale și orez, in textil sau carne de oaie.

Promovarea în țări terțe se poate face în zone geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat și Mijlociu și Africa, respectiv în 24 de țări terțe. Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puțin un an și de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA și organizația a cărui program a fost selectat de UE. Programul se împarte în etape de 12 luni.

Conform regulamentului european, pentru piața internă a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun în evidență avantajele produselor comunitare, în special în ceea ce privește calitatea, valoarea nutrițională, precum și siguranța și reprezentativitatea producției agricole și alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunăstarea animalelor și protecția mediului.

Pentru țările terțe sunt eligibile acțiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masă, participarea la manifestări, târguri și expoziții de importanță internațională, în special prin intermediul standurilor destinate valorizării imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere și misiuni comerciale la nivel înalt.

Datele MADR precizează că în termen de 90 de zile calendaristice de la data notificării deciziei Comisiei Europene, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) încheie contract cu organizația profesională sau interprofesională al cărei program a fost selectat.

 

SURSA : AGERPRES





Stiri similare:
Fermierii au la dispozitie înca 245 de milioane de euro prin alte 4 masuri din noul PNDR - 09/Jul/2015
Doar firmele din mediul rural care desfasoara activitati non-agricole pot beneficia de finantari nerambursabile de 100% prin schema de ajutoare de minimis - 30/May/2013
Se termina fondurile pe 2015 pentru submasura 6.4 „Investitii in crearea și dezvoltarea de activitati neagricole” - 23/Oct/2015
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prelungeste termenul de inregistrare a produselor tradiționale până la data de 30 noiembrie 2014 - 25/Sep/2014
Fonduri pentru agricultura bugetate de Uniunea Europeana pentru 2014-2020 - 10/Feb/2013

Cuvinte cheie: promovare,produse,agricole,UE

Inscris la categoria: Noutati

Trimite acest articol unui prieten: e-mail: numele dvs: