revenire la pagina anterioară...

873    0    0

Micii mestesugari pot obtine fonduri nerambursabile pentru realizarea și promovarea produselor proprii

[26/03/2012]

Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM) a lansat Programul naţional multianual pe perioada 2002 - 2012 pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului. Înscrierile pentru obținerea de fonduri nerambursabile se pot face on-line, pe site-ul AIPPIMM, începând cu 22 martie 2012, la adresa de Internet: http://programenationale2012.aippimm.ro/inscrieremestesug/mestesug-artizanat.html

Tipul activitatilor ce se intentioneaza a fi efectuate

  •  Achizitionarea de diverse scule, dispozitive, echipamente, utilaje, masini necesare pentru desfasurarea activitatii (exceptand liniile tehnologice care nu mai permit pastrarea specificului executiei predominant manuale a produselor finite sau serviciilor prestate)
  • Participari la targuri si expozitii organizate in tara, cu stand propriu sau in asociere cu alti operatori economici
  • Participari la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu sau in asociere cu alti operatori economici
  • Achizitionarea unui soft specific necesar infiintarii unui magazin on-line
  • Achizitionarea de mijloace de transport marfa
  • Realizarea unui site pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate, in limba romana si cel putin intr-o limba de circulatie internationala si in conditiile inexistentei altuia detinut de acelasi operator economic
  • Promovarea on-line a produselor cu specific mestesugaresc si artizanal
  • Instruire in domeniile de arta populara si mestesug
  • Achizitionarea de calculatoare tip PC si/sau sisteme portabile, formate din: unitate centrala, monitor, imprimanta sau multifunctionala, precum si licente necesare desfasurarii activitatii
  • Elaborarea si productia de materiale tiparite de promovare a produselor de arta populara, artizanat si a mestesugurilor pe suport hartie si pe suport electronic; redactate in limba romana si cel putin intr-o limba de circulatie internationala
  • Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii

Observatii: in cazul in care se intentioneaza sa fie achizitionate mai multe tipuri de activitati, punctajul va fi obtinut prin calcularea mediei aritmetice corespunzatoare.

Cine poate obține finanțare?

Alocația financiară nerambursabilă pri acesp program poate fi obținută de următorii operatori economici (întreprinderi mici şi mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003), respectiv: societăţi comerciale, societăţi cooperative, persoane fizice autorizate care desfăşoară activităţi economice în mod independent, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi asociaţii profesionale sau fundaţii.

Valoarea alocației financiare nerambursabile

Alocația financiară nerambursabilă (AFN) poate fi de maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA). Un beneficiar poate primi maxim 20.000 lei.

Bugetul Programului pentru anul 2012 este de 1.000.000 lei pentru acordarea de AFN şi a fost aprobat prin anexa nr. 3/3504/16  la Legea nr. 293/2011 a bugetului de stat pe anul 2012. Pentru anul 2012, prin implementarea Programului, se estimează acordarea de AFN pentru un număr de minimum  50 operatori economici.

Condiții de finanțare

Beneficiarii sunt obligaţi să menţină investiţia pentru care primesc AFN în cadrul Programului o perioadă de minimum 3 ani.
Cheltuielile aferente TVA, taxelor, avizelor, comisioanelor, ambalajulului, transportului şi  punerii în funcţiune, nu sunt eligibile în cadrul acestui Program.
Activele achiziționate prin program trebuie să fie noi și să nu fie prin leasing

Modalitatea de derulare a programului

Programul se finanţează din bugetul de stat, alocat AIPPIMM pe anul 2012.
Înscrierea în Program şi solicitarea acordului de principiu pentru finanţare se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro, conform procedurii operaţionale de înscriere on-line şi de înregistrare în Registrul Unic Electronic.

Incepand cu data de 22.03.2012 ora 10.00, este activ pe site-ul www.aippimm.ro formularul de preselectie (Anexa nr 2 la procedura programului), in cadrul Programului national multianual pe perioada 2002 - 2012 pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului.
În vederea obţinerii acordului de principiu pentru finanţare, operatorul economic va completa şi va transmite on-line formularul de preselecţie, conform aplicaţiei software administrată de Agenţie, care este disponibilă pe pagina de web a instituţiei  timp de 5 zile de la demararea implementării Programului, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire până la epuizarea bugetului.

Toate documentele aferente Programului pot fi consultate la adresa de Internet:

http://www.aippimm.ro/categorie/programe/programul-national-multianual-pe-perioada-2002---2012-pentru-sustinerea-mestesugurilor-si-artizanatului/

Trimite acest articol unui prieten: e-mail: numele dvs: